Senaste nytt

Igår blev dagen lite annorlunda mot vad den skulle ha varit.

Började hos sjukgymnast kl. 11 som bestämt (jag fick hänga upp och ner!) men sen skickade hon mig vidare till en annan läkare som skickade mig vidare i ett akutbesök till ortopeden i Ystad som sen efter en del granskning (känna styrka, stoppa upp finger i gumpen, stå på tå osv.) tog blodprover, urinprov och ultraljud. Blev tillsagd att min röntgentid blev flyttad till direkt efter proverna (skulle dit på tors eg.)
En läkare i princip anföll mig när jag kom ut ur undersökningsrummet och satte på mig en typ av fotskena och sen skuttade jag och mormor vidare mot röntgen.
Efter det blev det ner till doktorn igen, fick veta att jag har en disk som inte sitter som den ska, fick ännu starkare värktabletter ( också beroendeframkallande -.-) och sen iväg mot jobb!
Då hade vi varit på vårdcentral och lasarett i ca 6 timmar och man var ganska utpumpad.

Väl på jobb blev det bestämt att jag skulle vara sjukskriven i en vecka so here I am! Vet inte vad jag ska göra och kan inte göra så mycket, bara vila och knarka tabletter.

Förresten lyckade jag ramla igår igen, den fotskenan blev extremt hal att gå på vanligt golv med... tydligen! Så jag flög iväg som jag vet inte vad och landade på mitt knä jag ramlade på häromdagen så nu är det fett ont och svullet och min arm kan jag knappt använda!

Och vet ni vad? Det är så komiskt att det bara måste skrattas åt. Hela min situation är rätt så patetisk :-P

Imorgon tar mamma ledigt och ska spendera lite tid med mig, hjälpa till med inhandling och städning. :-)

Tror faktiskt jag ska få i mig lite macka och te, sätta på någon film och bara mysa.

Peace out och fuck allt
Pusshej

/ Sarah


Kommentarer
Postat av: Annika

Hur lyckas en människa ha så mycket otur ? <3

2010-02-23 @ 14:49:41
URL: http://theshitofannika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0