Dom gråa håren

Som många av min vänner redan vet får vissa i min familj gråa hår tidigt.
Mitt första rycktes bort när jag var 16 (!!!) Då var det såklart något av det värsta som hänt mig och jag minns hur jag grät när vi upptäckte fler. Vilken normal 16-17åring ska ha gråa hår?
Nu har jag iaf vant mig vid det och även om jag inte tycker om det så är det fullständigt accepterat!
Fördelen är ju att man har större chans att testa på olika hårfärger eftersom jag verkligen behöver färga håret (sisådär en gång i månaden).

Idag var det iaf dags igen!
Köpte färgen Mahogny som är lite brunröd eftersom jag har haft dille på rödaktiga färger den senaste tiden, så himla snyggt! :-D
Blandade som jag skulle och tog på mig färgningsmorgonrocken, men var är handskarna?
Då fattas plasthandskarna i paketet och alla som färgat håret någon gång vet hur det ser ut om man får färg på huden, särskilt på händerna. Så jäkla svårt att få bort! Och i mitt desperata behov av färgning var jag nästan helt inne på att göra det utan handskar.
Men! smart som man är kom jag på att man kan sätta fryspåsar på händerna :-D dock kan man inte massera in färgen som man bör och jag hoppas att det blir ett bra resultat ändå.
Det jag då vill komma fram till är...
Vilka idioter tycker det är så himla skoj att ta ut sakerna ur hårfärgningspaketen? Och jag t.o.m kollade i paketet men kunde såklart inte se handskarna för de brukar sitta på insidan av instruktionerna. Snacka om sabotage!
Har hört om de som bytat flaskor i de olika paketen så att en blond har blivit rödhårig och tvärtom.
Roligt man kan ha va? Och varför skulle man ens göra det när man inte ens kan se resultatet på personen de har sabbat för?
Nej, fy skäms på er!

Anyways, Ämmi kommer hem idag :-D jippi! Det kan bli så tyst utan henne. Vi har kommit fram till att vi får nog gifta oss i framtiden. Imorgon ska vi gå och sola :-) känns som att lite färg behövs i dessa tråkiga tider och på torsdag ska modern min komma på besök och Annika ska hit och fota mig och Ämmi som någon av de sju dödssynderna :-D FRÄCKT! ska bli roligt det.

Tänkte lägga in en jätteful dagens bild som jag hittade idag men struntar i det och tar denna istället med tanke på torsdagens uppdrag! :-D

Nu ska jag röja undan lite disk :-)

Ha det!

/ Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0