Hej mitt vinterland

Jag älskar snö, när det är så knarrigt under skorna och slaskar.
Riktig snö och Disneyfilmer är nog de två saker som mest får mig att känna mig som ett barn.

Men idag blev jag ett väldigt litet ensamt barn.
Häromdagen pratade min mormor om att de alla (Magnussons och de gamle) ska hugga gran på lördag.
Men denna gången blev jag aldrig tillfrågad. Kanske vet att jag ändå ska jobba på lördag? Fast hade ändå varit skoj att få frågan.
Men i vilket fall som helst var det det som fick mig att inse att jag har inte min närmsta familj, så som mina kusiner och mina vänner har!
Min mamma har det trevligt med sin lilla nya familj i Lund och min bror bor för tillfället lite väl långt bort för att komma hem om och hugga ner en gran.
Min pappa är dum!

Jag vill också ha en familj! Jag är familjelös och ensammen.
Fy! och Blä.

Jag gjorde massa med Lussekatter, ca 60 stycken. De blev inte vackra men smaken var där inget fel på.
När jag kom hem från jobb gick jag ut för att fota lite snö och den fräckaste pälsmössan någonsin!

Lovade mig själv att jag skulle ha på mig den under årets första snöiga dag(och kanske några andra vintriga dagar) Och se så fin jag blev! Hrm...



So long suckers
!

/ S a r a h

Kommentarer
Postat av: sofie

jag tycker att vi gör prickikorvmackor och varm choklad och har picknick i snön!

2009-12-15 @ 23:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0