Trams

Denna dagen har nog inte direkt varit den bästa i mitt liv! Men jag ska eg inte klaga för humöret är ändå rätt så bra nu :-P

Det började iaf med att jag skulle ta mig till Ystad och Arbetsförmedlingen och ett kort möte med min handläggare.
Var eg en ganska rolig stund för där var typ fyra pers till som ville prata med honom, bl.a. en tjej jag inte är så jätteglad för( i?) och de alla stod i kö för att få prata med Patrik och jag var sist! Men jag var den enda som hade en bokad tid och när Patrik kom ut nästan sprang den här andra tjejen för att hinna först men totalt ägd hon blev för Patrik sa: Du får vänta lite till, Sarah är först. HAHA! Det kändes mycket bra.

Efter mötet begav jag mig mot Forum, där det är såna vuxenutbildningar och jag tänkte höra med dom hur det blev med antagning och sånt, eftersom de sagt att de inte fått mitt antagningsbrev.
Fick prata med en kvinna där och hon hade skickat vidare mitt brev till Skurups kommun och där gav de mig avslag på min ansökan!. Tydligen får jag som bor i Skurup inte plugga i Ystad för det är något mög om kommunens pengar osv.
Min åsikt är att detta är ganska fuckat eftersom alla dom kurserna jag ville läsa inte finns i Skurup och för övrigt känns det som att det kan vara lite för sent att söka in till något i Skurup nu eftersom allting redan har hunnit börja.
Ska iaf prata med någon som jobbar för dom i Skurup och höra vad jag kan göra.
Detta drog iaf ner hela mitt humör eftersom det sabbade lite mina höstplaner. Enda sättet för mig att kunna plugga i Ystad är alltså om jag är folkbokförd där, så alltså får jag skriva över min adress på någon jag känner där? Klyddigt värre.

Sen så kräktes jag på tåget hem :-D Hade känt mig konstig hela dagen, ont i magen och illamående men tänkte inte så mycket på det, men när jag väl var på väg hem gick det inte att hindra! Småsprang till toaletten som tack och lov var ledig och uträttade mitt behov. När jag kom ut därifrån tittade folk på mig som om jag vore pestsmittad. Pffff, det är ju inte svininfluensan direkt! Hem och sova och nu mår jag lite bättre.
Lite tarvligt för jag och JessicaM skulle ut och promenera idag, något jag hade sett fram emot.

Men jag ska nog ta hand om en av våra valpar på torsdag och några dagar framöver så då kanske vi kan pressa in en promenad med hund? Eller vad säger du Jessica:-P

Imorgon blir det Malmöfestivalen men inte på det sätt som många i vår egna ålder spenderar den. Nejdå! För här ska Ämmis lillasyster Julia och hennes kompis, båda är 14, följa med och även Linn ska med (12 år) för hon vill också se Dead By April så vi kommer mest agera lite barnvakter.

Nej, nu ska jag se Porco Rosso som jag köpte idag för att pigga upp mig själv!

So long Suckers <3

/ S a r a h


Saga valp !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0