En bra dag!

Idag fick jag åkt in till Skurup för att skriva på kontrakt till den andra lägenheten :-) spännande!
Vid 12tiden blev jag upphämtad av Annika och vi begav oss mot Malmö och skopunkten för att hitta studentskor.
Och visst hittade vi några! Visserligen inte dom hon tänkt sig från början men dessa var också snygga!

Vi tog en runda in på Ekohallen och där bevittnade vi en äldre man, 60-70 års åldern, snatta Dumlegodisar.
Bara tog en näve och la ner det i fickan. Väl framme i kassan fick jag diskret sagt till kassörskan som frågade mannen men han nekade sitt tjuveri men jag fick (med stöd av Annika) säga till igen och denna gången pushade kassörskan på den äldre mannen som till slut drog fram 2-3 stycken godisar (!!!) och betalade för dessa. Inte var det alla inte, men åtminstone något!
Sorgligt att en man i den åldern får för sig att snatta och sedan neka när han blivit påkommen.
Och ni äldre klagar på oss unga! pyfff :-P

Köpte lite färska jordgubbar och plommon som vi tog med oss tillbaka till Ystad :-) även ett litet uppehåll på McDonalds i Svedala för lite milkshake! :-D

Väl hemma igen blev det en härlig runda med Katten och sen var det solning på schemat och jordgubbsätande! Snacka om underbart väder idag, helt strålande! känner hur huden stramar :-D brunbrunbrun! Som jag sagt tidigare, ska man vara arbetslös kan man lika bra vara det när det är fint väder! Ett kort besök av Becci och senare kom även Lotta och ännu senare Kentha. Ungefär 3 ljuvliga timmar på en filt i solen har det blivit idag! Känner mig helt glad och uppfriskad.

Vid 18tiden blev det iväg till Willys för att inhandla ingredienser till Carbonara och nu efter mat och lite diskande sitter vi här i soffan med en kopp varm te vars, två filtar och ser på Romper Stomper.

En väldigt fin dag faktiskt! känner mig nöjd :-D







Lite bilder från i måndags 21/4




Ha det gott!

/ / S a r a h

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0