The Mist - Spoilervarning!

Jag ger den 2 av 5
Varför så lågt betyg?
För det var förmodligen den mest irriterande film jag någonsin sett.
Seriöst !
Borde eg inte skriva om den eftersom jag vet att vissa av mina läsare ska se den inom en snar framtid
men jag bara måste!

Har bara hört namnet på filmen innan och hade inte en aning om vad det handlade om, förstod att det skulle vara någon typ av rysare. Särskilt med tanke på att den är från en av Stephen Kings böcker
Ni kan läsa mer om den här, The Mist

Så ni får faktiskt hoppa över detta inlägget :-O

Jag är ingen religionsdiggare så när folk i filmer predikar en massa om Gud hit och dit, sådär överfanatiska så är det megastörigt. Folket i filmen var lite väl klumpiga och ja, reagerade liksom "fel" i många lägen.
Slutet var ju dock något av det mest irriterande! Och på något vis så uppenbart.
Så om vi bortser från att den var så irriterande hade den faktiskt kunnat stiga ett betyg :-D
Men den predikande kvinnan var nog värst!

Det är en drama/skräck/sci-fi film och man kan ta bort skräck direkt för läskig var den inte! Bara äcklig.
Magen skuttade rundor ett par gånger, jävla överdimensionerade insekter :-D

Nej alltså, jag saknar ord!
Tycker dock att man ska se den ändå så man kan bilda sin egna uppfattning för vem vet, just DU kommer kanske tycka att den är jättebra!

Nu ska jag få igång Hancock och förmodligen(förhoppningsvis) kommer den att vara mycket bättre! Fast man kan inte direkt jämföra en dramaskräckscifi-film med en actionkomedifantasydramathriller-film.
OchJag tycker om Will Smith :-)

/ Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0