Så! Nu har jag tid

att berätta vad som skedde i helgen.

Jag och Knutut åkte in till Malmö för att shoppa lite.
Fick inhandlat en tjocktröja och mjukisbyxor på Team Sportia.
Hipsters, sjal och linne på GinaTricot, vantar och hatt på H&M och lite håraccessoarer.

Innan shoppingen käkade vi på China Box, kycklinggryta, nudlar och vårrullar med fläsk, sjukligt gott!!! Kärlek till China Box.
När vi var klara blev det lite fika på Espresso House, testade en frapino för första gången och det var överraskande gott.

Sen hade vi fyra timmars dötid innan vår bio började så vi traskade iväg till Bröderna M som fortfarande är mycket bättre än Bröderna M i Ystad :-D
Där satte vi oss vid "baravdelningen", dom har tre tvskärmar på väggen och visade olika saker på alla så vi hade en del att kolla på. Beställde in en god tjeckisk som jag satt och sörplade på medan Jessica tog en cider. Sen blev det lite vitlöksbröd och en timme efter det beställde vi in bistromat, grillad ciabatta med  parmaskinka och tillbehör, mums det med :-D och ölet räckte från klockan 18  till 20:15 :-D det kallas att vara ekonomisk!

Gick iväg till biografen, blev insläppta och gick för att sätta oss
Men vänta nu? Hade fått platser på rad fyra, stol 31 och 32. Men stolarna fanns på rad tre och längst ut till vänster också, dåliga platser som in i.
Total förvirring.
Jag skulle gå och fråga vad som gått snett medan Knutut satt kvar i salongen. Tur att jag inte hann fråga personalen för jag upptäcke ganska snart att vi hade satt oss i salong 4 istället för 7!
Lite pinsamt :-O
Jessica hade följt efter mig och jag hade följt efter henne så vi hade helt enkelt bara hamnat i fel salong!
Lagom fnittrande gick vi där ifrån och hittade vår rätta salong och satte oss till rätta :-D.
Vi såg Mumien 3 och den var inte helt dålig men inte alls i samma klass som dom andra i heller. Men ja, nu har man sett den iaf! Och det var ju väldigt trevligt och lite goda skratt fick man :-D

Tog 00:15 tåget hem och kom i säng runt 3, lagom trötta.
Det var en bra dag :-D Det gillade vi!

På söndagen kom Lotta över och skulle testa en klänning som inte passade mig, den lyxliraren är nu på väg till Cypern och ska vara borta i två veckor! fuskigtfuskigtfuskigt ! men det kan jag väl unna henne, så hårt som hon jobbat på sistone :-)

Brodern kom och hämtade upp mig så att vi kunde sticka iväg och handla saker till vår picknick vi skulle ha i Rydsgårdsskogen ihop med mormor och morfar. Vi har inte varit i den skogen på ca 6-7 år och det var jätteskoj att se den igen. Mysig picknick och vi hade lyckats få ihop god mat. Yay us.

Farfar fyllde år och det var kalas hemma hos dom men jag  ringde och sjukanmälde mig, haha :-D var så trött och hade inte lust att åka dit. Vilken chock? inte ett dugg!
Mös med katten istället.
Och jag lyckades få grannkatterna att riva halva deras kök och välta ner muggar och en höganäs skål så att det krasade.
Väldigt pinsamt!
Men hur skulle jag kunna veta att dom katterna skulle reagera så på min kisemis?
pinsamtpinsamtpinsamt.
Tur att man ska flytta om en två månader
Oj, det är ju snart :-O Måste nog börja röja snart, packa ner saker och ting

Kanske märks att jag inte har allt för mycket att göra?
Har haft 3 personer här inne hittills varav en köpte en sak för 45 kronor
Great.
Men det är sista veckan så :-)

Okej, jag ska ta något att dricka
Kan mycket väl hända att det blir mer skriverier om jag har något intressant i tankarna

/ Sarah

Kommentarer
Postat av: knutu t

WOOHOO! ;D

2008-09-08 @ 23:33:27
URL: http://withinreason.blogg.se/
Postat av: Sofie

Oj, det var fullsmockat :P

2008-09-09 @ 16:06:41
URL: http://sofie1994.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0