God Mat, Äcklig Mat

Pratade lite om mat med Björn igår och då började jag tänka på vad det är jag inte tycker om att äta eller vad jag helt enkelt tycker är äckligt.

Först ut på listan är lever (stekt lever, levergryta etc etc) Lukten får en att vilja lägga sig ner på golvet och dö(överdramatisk) och smaken är bara urkurkurk!
Men vanlig leverpastej med smörgåsgurka är okej och leverkorv är gott! särskilt den vi brukade göra själv.
Blodkorv är räligt.
Jag tycker inte om någon sorts melon förutom vattenmelon, dom andra får mig att må illa och ger mig huvudvärk.
Alla sorters av inlagd sill är inte gott och konsistensen är skum, vanlig stekt sill är mycket gott! men det andra skippar jag gärna.
Piggelin glassen mår jag illa av och kan få huvudvärk (Var iaf så förut, vet inte hur det är nu)
Kyckling går upp och ner (sorgligt ja! kyckling!!) kan tycka det är  gott men ändå må dåligt efter att jag ätit det.
Lakrits är inte gott!!!
Bruna bönor, alltså sån som ligger i den bruna gojset är ingen höjdare, tror dock att jag hade kunnat gilla det om jag vant mig vid smaken. Annars är vanliga bönor, alla sorter, gott.
Majonnäs går bra i små små mängder, annars mår man illa

Låter så hemskt när man  rabblar upp det såhär, känns som att man är kräsen.
Fast det är jag inte :-D
Man har inte råd att vara kräsen i dagens läge!

Knutut kommer med kaffe sen
GODIS!

Och brustabletten funkade bra så nu känns det tipptoppsuveränt

Hörs av mer sen :-D

/Sarah

Finns det någon särskild mat du absolut inte klarar av att äta?

Kommentarer
Postat av: Jessie

Jag klarar under några som helst omständigheter INTE av bacon.

2008-09-04 @ 17:33:50
URL: http://d3arjessie.blogspot.com
Postat av: Jeessiicaa

För jag kom med kaffe! =D mycket trevligt att umgås med dig!

2008-09-04 @ 19:30:41
URL: http://withinreason.blogg.se/
Postat av: Fiffi

Aaaah jag tror jag dör! Komma in om i morgon? Måste visa en sak :-D

2008-09-04 @ 23:19:20
URL: http://www.givemeink.typepad.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0