Alanya! Hemma igen

Merhaba gott folk!

Helt fucking underbart jag och Ämmi har haft det! vill tillbaka nu genast, sol och värme, bad och drinkar + våra turks :-D
Ska lägga upp lite bilder sen när jag fått dom från Ämmi <3

Vet knappt vad jag ska skriva, har liksom varit så mycket men ändå inte.

För det första så är det helt otroligt vad bra jag och Ämmi funkar ihop, har bara flytit på, inget tjafs eller blivit trötta på varandra EN ENDA GÅNG, förutom när jag trycker på fel knapp på hennes telefon :-D
Och nu saknar jag lilla Ämmileinen megamycket, hon är inte i närheten längre!

Hotellet var fint! Området såg lite sjabbigt ut och utsidan på hotellet var sådär men insidan var jättefin :-) stora fina rum och härlig bar! poolen var dock lite kall men det funkade när det blev som varmast.
Träffade en hel del härliga människor på hotellet, både personal och gäster.

Vi har Idris, receptionisten. Hans första kommentar om mig var att jag såg ut som Ronaldinho för att jag har krokiga tänder (tack så mycket för den) och att Ämmi klär sig fult. Han var inte omtyckt den kvällen men han blev bättre för var dag som gick och till slut blev det att efter våra dater (kommer mer om det sen) att vi satt och tittade på turkisk tv från 4 på morgonen till 6 någon gång ihop med honom, för att han behövde sällskap :-D.

Chefen(kallades bara så, kan inte hans riktiga namn) - Kanske inte direkt någon härlig person, men redan första kvällen gav han mig en gren med blommor, JA EN GREN! och Ämmi fick bara en liten kvist :-D haha, så han var iaf kär i mig. 41 år gammal och kort, great!

Selcuk/Katchap/Ketchup/Tomas Di Leva - Vår bartender. Han var lite rolig och söt :-D vi tyckte om, särskilt Ämmi! Han  gjorde världens godaste Frozen Strawberry Daiquiri, Capriniha och Cosmopolitan. Men jag fick aldrig kört hans scooter :-( bra kompis med Ahmet!.

Ahmet (H:et uttalas inte!) - Var MIN servitör :-D mjau! Säg vad fan ni vill om turkar men han här var läcker! runt 188 cm lång och slank, very söt gump och härligt hår, gentleman och bra person. Såg inte typiskt turkisk ut i ansiktet heller och hade fina bruna ögon :-D Han var iaf min date ett par nätter (nätter eftersom dom slutade jobbet kl 00.00) och ja, en massa annat ;-) Blev tillfrågad om jag kunde tänka mig att konvertera till den muslimska religionen men det tackade jag nej till! Hade en hel del bra diskussioner om muslimer. Saknar att se på honom när han springer runt i sina servitörskläder och slavar :-D Fick rökt hans vattenpipa hemma  i hans lilla lägenhet och det var jättegott! Måste skaffa en egen sen :-D

Ihmam/Imham eller nåt sånt - Jobbig liten karl på 23 år. Var helt enkelt konstig! men han kunde vara rolig och dansade en helt sjuk magdans. Vet knappt vad man ska skriva om honom! han bara var som han var.

Olle och Tomas - två Helsingborgsmän (någon du känner Björn?) som vi började prata med efter några dagar. Dom var roliga och trevliga! Tog med oss ut på restaurang sista kvällen och vi fick 50% på allt och bjöds på en massa drinkar eftersom de kände en kille som jobbar på restaurangen EV.

Brita - HAHAHA :-D vår surrogatmamma! från Umeå eller något sådant. Härlig äldre kvinna det.

Katrine - en söt norsk jente som vi var ute och roade oss med. Det är göy det!

Sen stötte vi på en massa folk varje dag, hela tiden. Blev iaf utfrågade flera gånger per dag om vi skulle hänga med ut och festa och dansa för vi var ju "vackra svenska flicka". Fick blommor hit och dit och var helt sinnessjukt populära - värsta självförtroendeboosten. Visserligen är turkar så men det kvittar, dom tyckte ändå om oss jättemycket :-D för Ämmi och jag är ju bara så snygga!

Stränderna är underbara, särskilt Kleopatrastranden. Men "daten" på östra stranden var nästan bättre :-D sitter där i natten och pratar - tittar på det upplysta Alanya. Megamysigt.

Vi livnärde oss på chips och Gin&Tonic varje dag!
En dag såg oftast ut såhär: Gick upp vid halv 10-10, låg vid poolen till ca 5 sen gick vi upp och tog några nävar chips och sov en timme eller två :-D vaknade upp och började fixa till oss och under tiden krängde vi ännu mer chips och hinkade i oss våra gin och tonics ! helnyttiga. runt 21-22 tiden brukade vi komma till en restaurang och äta någon god middag och drinka oss med goda drinkar! och vid halv 1 mötte vi upp vår bartender och servitör, hittade på något skoj. Hem till hotellet vid 4 och spenderade en två timmar med Idris. I säng och sen upp igen runt 10 tiden :-D.

Jag har dansat med en snygg dansare - blivit målad i ansiktet av honom (vilket jag inte visste om) och hållt ormar :-D Varit med i danstävling ihop med en norsk kille som jag tvingade att vara med mig och vi vann inte för att ÅKE är en DUM DOMARE!. Och Ämmi bara tittade på och tyckte att jag var sjuk i huvudet som ställde upp på sånt här :-D
BARA FÖR ATT DU INTE FICK RÖRT VID DEN HETA DANSAREN! jag vet nog att du ville ;-) snygg och svettig!

Vi gick på Hamam - turkiskt bad.
Satt runt 1 ½ timme i en bastu och höll på att avlida. Sen skrubbade dom av all vår döda hud och löddrade in oss rejält. Efter det blev det massage och det var inte skönt! smärtasmärtasmärta. Fast kvinnan som masserade mig sa att jag har  väldigt vacker/snygg kropp och sen började hon sjunga för mig samtidigt som hon masserade mina bröst (!!!hur tolkar vi detta?) Vi var redigt fräscha i huden efter det iaf!

Maten var jättegod men den svenska kebaben är faktiskt bättre! Fina och trevliga restauranger och fjäskiga kypare :-D

Bästa drinkarna som vi drinkade oss med var
Frozen strawberry daiquiri
Margarita
Long Island Ice Tea
Cosmopolitan
Capriniha
Summer Time
Gin & Tonic.
GOTTGOTTGOTT!

Och vi har lärt oss en del nya ord :-D SHAMALAMAK! *kadush*
Åh herreguuuud.

Vi har blivit lite bruna och mmitt hår är så solblekt just nu att det har blivit rätt så blont! Ämmi är avundsjuk och jag förstår henne inte.

Där finns en massa till som jag hade kunnnat berätta men tror att det räcker såhär för tillfället. En massa skrivet och en massa för dig att läsa!
Kan iaf säga att jag hade lätt kunnat åka iväg en vecka till nu direkt.

Och vi ska dit igen nästa år :-)

Här hemma:
Kramat katten :-D

Fick veta att min mosters man Rolf var med i en bilolycka igår. Han lever men har ont överallt och stort sår i pannan och gud vet vad! Är bara så glad över att det inte blev värre. Du kan läsa artikeln här.

Och sen så ska vi tydligen vara utflyttade onsdag nästa vecka! Himmel vad det gick fort helt plötsligt. Kommer hem till lådor och stök och en katt som är helt stirrig på grund av allt som händer.

Jag är trött och vill sova! Har inte ställt om dygnet än.
Ska äta korv stroganoff idag och Calzone imorgon, har längtat efter det :-D

Kommer nog mer sen och ja, lite bilder iaf!

güle güle!

/ Sarah

Kommentarer
Postat av: knutur

jag vill med nästa år, fan ta er om ni åker utan mig då =( :O

2008-10-09 @ 18:53:42
URL: http://withinreason.blogg.se/
Postat av: Emmi

ÅH! Jag vill tillbaka! Jag saknar selcuk och ahmet! och värmen! och tomas och olle! och mina chips!

2008-10-09 @ 18:54:00
URL: http://emmipetersson.blogg.se/
Postat av: Patricia

de låter jo helt underbart.... jag vill osso på semester ;D

2008-10-09 @ 22:03:52
Postat av: Björn

Jaja, Olle och Tomas känner jag, det bor ju inte så många i min kommun ;)



Låter som en kalasbra "semester" du har haft! Skönt att höra! :D Känns som att den där "turkdrömmen" du hade för någon månad sedan var ett tecken på saker som komma skulle :)



Ha det fint kompis, kul att du är tillbaka :)

2008-10-10 @ 11:52:21
URL: http://ch4os.blogg.se/
Postat av: Emmi

Jävla åke! selcuk säger att om vi kommer ner nu så ska han göra massa cocktails till oss! :D

2008-10-21 @ 22:55:20
URL: http://emmipetersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0