Tråkig? 1 månad kvar

Kan hända att jag låter lite tråkig och deprimerande men nu är det så här.
att

Jag har väldiga bekymmer med vad hur jag ska göra under julafton!
Ända sen skilsmässan så har det bara varit så fel och konstigt med julafton.
Vara hos mamma eller pappa?
Nu har det iofs blivit så det senare åren att jag har varit med mamma eller rättare sagt, alltid varit med mormor och morfar och sen har mamma varit där varannat år.
Och jag har inte träffat min far på ca 4-5 månader och jag har inte pratat med min farmor och farfar sen i början av september så dom är rätt så uteslutna att fira jul med.

Det känns bara så fel alltihop! Hade helst bara struntat i det.
Men får inte.
Jag tycker om Axel och hans ungar jättemycket men "barnet i mig" eller hur vi ska säga håller så fast i dom gamla traditionerna med jul = mamma + pappa och massa mys och familjegos att jag vantris bara på tanken att jag ska vara med "nya familjen".
Eg enda orsaken för mig att fira jul i mammas och Axels nya hus är för att modern min hade blivit glad.
Jag har erbjudandet att fira jul hos Rolf och Agge ihop med mormor&morfar, Sofie + ungarna, Rickard & Jenny + barnen.
Men då känns det jätteensamt!
"Alla har sina familjemedlemmar förutom jag..."
I princip blir det så då.

Jag tycker om julen och vintern jättemycket. Hur snön får tillbaka barnet inom en.
Myset med att handla julklappar till dom som betyder mkt för en och bara allmänt allt julpyssel m.m
Men Julafton är inget för mig längre, ger mig bara en klump i magen och ja, känner mig helt enkelt ensam som om jag inte hörde hemma någonstans.

en månad kvar
Får se vilka lösningar som dyker upp

Jag är jättetrött och har ont i huvudet!
Ska bara vänta på att Knutut ska dyka upp, vara lite social och sen vill jag sova :-O JÄTTEMYCKET!
fast läsa min bok lite först.

Marian Keyes - Å andra sidan.
Den kvinnan är underbart duktig på att skriva :-D
Man gråter, skrattar, blir arg och lycklig!
Så som en bra bok ska vara.

Men jopp, nu orkar jag inte mer

hajdå!

/ Sarah

ps. Ystad imorgon :-O

Kommentarer
Postat av: Fiffi

Men hörrdudu! Du är lika mycket en i familjen som vem som helst, och DU platsar in var du än befinner dig för du sprider så mycket värme och glädje. Jag vill jättegärna att du firar jul med oss!

2008-11-24 @ 18:47:26
URL: http://www.givemeink.typepad.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0