En sån dag! - Roskilde

Fick sms av Becci runt midnatt igår där hon frågade om jag ville följa med till Danmark idag, dom skulle köra klockan 8, hon och folk från hennes mammas jobb + hennes mor. Fick veta lite mer om saken och bestämde mig för att följa med. Visste dock inte vad som skulle göras förutom att det hade med Roskilde festivalen att göra :-D

Blev upphämtad av folket i en buss klockan 8 i Ystad, vi blev sammanlagt 33 pers.
Mest äldre folk men även några yngre. Ett gäng trevliga killar var med och en var mucho söt!
En kille från Estland var också med, lite synd om honom för han förstod inget av vad vi sa. Han var faktiskt också söt men fula tänder så nä tack (fina tänder är bra) Men iaf skoj med lite Man Candy att titta på idag :-)

Vi kom fram till festivalområdet runt 11 ca och då fick jag veta att vi skulle ta en del av området och plocka skräp där med såna plockesaker :-D nu låter detta inte alls skoj men sällskapet var trevligt och det var strålande sol!
Var för varmt för att ha jacka på sig men när solen försvann började jag ångra mig att jag lämnat jackan flera hundra meter bort, med tanke på att jag varit sjuk hela veckan kanske inte det var så bra att man sprang runt i tröja och frös(och det känner jag av nu -.-), fastän det blev varmt så fort solen kom fram igen.
Hela alltet tog ca 3-3½ timme så det blev långpromenad! weeo
Hittade en massa skumma saker
bl.a.
Strumpor, massvis!
Deodorant
Tandborstar
Skor
Mjukosttuber
Leverpastejpaket
Makrillburkar
Tändare!
Tröjor
endast EN kondom(!!!)
Kalsonger
Solglasögon
EXTREMT MKT ÖLBURKAR (särskilt Tuborg)

och en massa andra saker :-D
Var faktiskt roligt att gå där och prata och plocka en massa saker

Efter att vi var färdiga blev det kissepaus och lunch, köttbullar med mos och lingonsylt :-) jättegott! blev en sen lunch, runt 2 - halv 3 tiden så det smakade ännu godare tack vare det.
Sen blev det iväg till affärer och handla alkohol (största orsaken till att Becci och jag hängde med)
Körde tillbaka mot Sverige runt 17 tiden.

Så ja, det blev en härlig gratisresa till Danmark! även om man arbetade lite för det men som sagt, det var jättetrevligt!  Knäet värker och förkylningen kittlar i halsen men oh whatever, jag har påsklov nu :-D
och vet du vad?!

Jag blev erbjuden att jobba på Roskilde festivalen i sommar !
Sa att jag ska tänka på saken. Egentligen Rebecca som avgör, åker hon åker jag annars så får vi se :-) kunde varit roligt... jobbigt men roligt!

Nu blir det lite kvällsmat :-)

Ha det fint gott folk!

/ Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0