Det är ganska stört... eller?

Nu kan jag inte komma ihåg den exakta rubriken från gårdagens tidning men det löd något liknande med;
Kraftig jordbävning i Grekland(??), svenskar flyr sina hotell.

Okej, så var är egentligen felet i denna rubrik?
Svar: Ordet SVENSKAR

How about the rest ? Hur mår alla portugiser, ungrare, amerikanare och framför allt grekerna som också bor där? (och alla andra som befann sig på plats).
Jag kan säga att jag bryr mig lika mycket om de svenskar jag inte känner som jag bryr mig om alla de andra stackare som också upplevt jordbävningen (och alla andra katastrofer där liknande rubriker funnits)

Känns lite själviskt att skriva så, som att det är vi svenskar som räknas, baaara vi. Just för att det är i en svensk tidning (Aftonbladet) nyheten är skriven i.
Kan nästan bli lite... äcklad ? av det.
Känns fel helt enkelt.
Bry er lite om resten av folket också.
Sorgligt.


Så nu skippar vi lite klagande :-P
Senaste nytt?

Malmö igår med Knutut som skulle inhandla lite böcker och böcker är det ju aldrig fel på! ÄLSKAR BÖCKER <3
Det blev

Babbeldrottningen av Meg Cabot (mycket bra, har redan läst färdigt den. En tjejbok)
Flyga drake av Khaled Hosseini
Djävulen bär Prada av Lauren Weisberger (sett filmen, vill gärna läsa boken)
Jane Eyre av Charlotte Brontë
Svinlande höjder av Emily Brontë
Främlingen på Wildfell Hall av Anne Brontë

Ser riktigt fram emot att få läsa böckerna av systrarna Brontë! Särskilt Jane Eyre :-D klassikerklassikerklassiker
Tänkte köpa Brott och Straff av Fjodor Dostojevskij men det kändes dock lite för tungt, får vänta tills jag blir äldre :-)
Malmö blev iaf bra, med lite China Box mat som vi sedan matade dom kåta duvorna med och lite inhandlande av några nya linnen och t-shirt till min bror.
Bra dag!

Fick idag några nya jobbtider i Augusti, förhoppningsvis kommer det lite i denna månad också :-) skoj med jobb!

Mormor är inne hos Mormor Inga (min gammelmormor). Dom hade tydligen ringt från hennes boende och sagt till att mormor bör åka in där. Betyder detta att slutet äntligen är nära? Får hoppas det, vore det bästa för kära lilla Mormor Inga :-) 90 år, hör väldigt dåligt, ser väldigt dåligt och vill bara dö! Det får banne mig vara på tiden nu, för allas skull.

Yesbox

Ska se på tv nu :-D

/ Sarah

Kommentarer
Postat av: Fiffi

Yep, för Ingas (och mormors) skull hoppas jag att det snart är över - hur hemskt det än låter.

2008-07-17 @ 20:42:47
URL: http://www.givemeink.typepad.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0