Hajsan!

Aha, skolan slut för dagen men tåget går inte förrän om ca uhm ja, jag måste gå om ca 20 min iaf :-)

Varit hovmästare idag, gick relativt bra smått problem med dukarna men det funkade!
Ska hem och se om man kan hjälpa modern med att måla lite annars blir det att plugga till provet jag har imorgon, blörk

lalala
Isn't that a siiiiiiIIIIIIiign the reaaaper saaaaid?

Spelas just nu : Demons and Wizards - Fiddler on the green
mycket bra måste jag säga!

Något dagens idag ?
inget jag kommit på ännu så jag kan ju alltid se till och hitta något!

här kom ett citat
Man is the only animal that can remain on friendly terms with the victims he intends to eat until he eats them.
- Samuel Butler

Vem du nu är? måste googla honom
ah här var han!

Samuel Butler, född 4 december 1835 i Langar, död 18 juni 1902 i London; brittisk författare och satiriker.

Under en period arbetade han som fårfarmare i Nya Zeeland.

Butler blev känd 1872 genom sin roman Erewhon (ordet "nowhere", engelskans ord för "ingenstans", skrivet (nästan) baklänges). I denna roman, som på svenska heter Landet ingenstans, beskriver han en påhittad värld, där kriminalitet är en sjukdom, och sjukdom en kriminalitet. Romanen är en satir över hans viktorianska samtid.

I sin skrift The Authoress of all Flesh (1897) hävdade han att Homeros' Odysséen egentligen var skriven av en kvinna.

Hans självbiografiska roman The Way of All Flesh ("Alla dödligas väg") utkom postumt 1903.'

Se, varje dag lär man sig något nytt ^^

Okej, slut på babblet nu bara för att jag inte har något att göra
adieu!!

/ Sarah


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0