Lite medhåll

Pratade precis med min far, det gick bra. Just nu är vår relation helt okej fastän vi inte träffats sen Juli.
Jag behövde fråga honom lite saker gällande mig och min farmor.
Vill inte gå in på saker och ting, kan ändå inte förklaras såhär över en blogg.

För att komma till saken så sa min pappa att det är okej att jag inte tycker om min farmor, att jag inte vill prata med henne och det är okej att jag inte trivs i närheten av henne och att jag inte saknar henne.
Känns bra att veta att det inte är mitt fel och att det inte är jag som är dum.

Han hade ju kunnat ta illa upp, det är ju ändå hans mor vi pratar om.
Men man kan inte tycka om alla, farmor eller inte farmor. Det går bara inte.

Jag vet om att det finns dom som tycker att jag beter mig fel men det är väl inte lätt att se saker från mitt perspektiv när man själv inte har den relationen med henne eller min far för den delen?

Ja, för att lämna ett tråkigt ämne kan vi nu prata om det som jag påminnt mig själv att nämna.

Nämligen blodgivning!
Ska inte skriva en hel predikan om det utan bara en liten åsikt.
Det är sorgligt vad få av oss unga som lämnar blod! Det lilla kan göra så mycket.
Redan blodbrist i landet och tänk då hur det kommer att bli när alla de äldre blodgivarna inte får lämna längre!
Nej, det är riktigt dåligt faktiskt.
Här går många unga och friska människor med suveränt blod och gör inte sina medmänniskor den lilla tjänsten som att dela med sig av det. Jag har hört många dåliga ursäkter om varför personer inte lämnar blod och jag förstår inte varför det är så svårt att bara göra det? Sätt dig i en stol och sitt där en 10-15 minuter och sen kan man gå ut däifrån och känna att man gjort något bra!
Rädd för nålar, klarar inte av att se sitt eget blod. HA! säger jag bara. Majoriteten av dagens ungdom är antingen piercade eller tatuerade och vad jag vet så inkluderar det nålar eller blod eller helt enkelt båda!
Fy skäms på er som är för lata för att göra en sån enkel sak för att rädda någons liv!
Verkligen FY SKÄMS!

Ja, jag vet. Det blev lite mer åt predikande hållet ändå.

Nu ska jag fortsätta tillbringa min kväll under mitt täcke i min nya dock 3 år gamla och slitna svarta divanskinnsoffa för 450 kr! (Damn proud ägare av min första soffa jag nånsin köpt)

Ha en fortsatt god kväll gott folk!

/ Sarah

Kommentarer
Postat av: Miich

ååh jag önskar jag kunde gett blod :( blev besviken när dom sa att jag inte fick =/

2008-12-18 @ 13:47:19
URL: http://aguilar.blogg.se/
Postat av: Jessica

Cause I know, a little anyway.

Du får känna så, för att saker är som dom är.



Jag tycker om dig<3

2008-12-18 @ 18:56:19
URL: http://withinreason.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0