Julfestfest och en lördag

Igår var det julfest med jobbet ute på Johanna museet. Inte illa att man har varit och festat på ett museum?
Det var iaf väldigt trevligt! trevligt sällskap, god mat och massa gratis alkohol :-D
Åkte därifrån vid 22 tiden för att dra vidare till Malmö med några från jobbet, Madde, Mikiz, Jesper och Sabina.
Stannade till vid Ice för någon drink sen vidare mot Slagt. Dock kom jag och Sabina inte in eftersom det är 20års men dom andra struntade i det och gick in för att roa sig!

Ska också bara påpeka att jag följde endast med för att Sabina bönade och bad, hade eg inte lust att åka till Malmö men ja, jag gav mig!

Sen försökte jag och Sabina komma in på Breeze och det funkade bra! Och ja, sen vill jag inte säga mer om det eftersom det var "händelser" där som gjorde att jag verkligen ville hem! var inte i stöt och det var inte mitt place to be om vi säger så.
Hade tur med att Mikil skulle ändå in till Malmö för att hämta Jolmen och Linus från någon fest så jag hoppade med in i bilen runt halv tre tiden med några korv i bröd och min köttbullstallrik! :-D mums säger jag bara. Det är alltid jätteskoj att åka hem från fest ihop med rätt personer! Jag hade jätteskoj i bilen, nog mestadels för att Jolmen var så full och pratade allt möjligt udda.
Kom hem och somnade runt halv 5.

Idag, lördag, vaknade jag vid 11:30 och kände att jag måste hitta på något! Blev en dusch och sen hem till Tyke för att snacka lite. Hon var inte där så jag gick till konditori Cecil för jag gissade att då jobbade hon och visst! jag hade rätt :-D
Slutade med att jag satt där med en frukostbulle och kaffe sen kaka med kaffe och efter det kaffe och kaffe! Samtidigt som jag pratade med Tyke när det inte var kunder där och några andra killar som typ jobbar där som bagare or whatever?
Det var mycket trevligt iaf! Fick jag fördrivit 3 timmar och det var inte helt illa.
När hon skulle stänga för dagen fick jag med mig en massa bröd och bullar och kanellängder och lussekatter m.m eftersom det ändå ska slängas!
Delade med mig av det mesta till Rolf och Agge och sen gav Rickard och ungarna några lussekatter och resten åkte in i min frys.

Så ikväll blir det kanske fääääst igen, får se vad som lockar mest. Tyke var iaf sugen på det!

Men ja, nu ska jag nog vila lite, är sömnig som in i.

And btw, Tyke fixade sitt körkort för några dagar sen. Gratulerar :-D

Hejdå!
/ Sarah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0