Cecils, Malen och polska frisörer!

Eftersom jag är arbetslös nu blir det att jag hänger mycket på Cecil's konditori i Skurup eftersom Tyke jobbar där. Riktigt mysigt faktiskt :-D Kaffe med gratis påtår liksom! Spenderade 3h där i lördags, lite mer än 2 i måndags och ca 2½ idag
Och just idag fick jag en väldig lust att umgås med Malen eftersom det var evigheter sen.

Några sms och viss tid senare dök hon upp och ja, det var riktigt trevligt att få prata med henne igen :-D
Efter fikandet och pratandet skulle vi gå till Apoteket för att fixa ett organdonatorkort till Malen (jag själv är en stolt ägare av ett) men hittade inget och på vägen ut höll jag på att bli ihjälklämd i dörren! (Lite ironiskt om man tänker på vårt ärende där?)

In en runda på MittICity, la undan en jättehärlig stickad tröja som jag senare gick för att hämta och tog en liten kort runda och sa sedan hejdå. Malin skulle vara duktig och städa där hemma !

Det var den delen!

Sen har jag blivit klippt hos en polsk kvinna. Hon har en drop in frisörsalong här i Skurup och var billig (150kr för ungdom) och min bror fick sig en snygg klippning när han var där. Hur svårt kan det vara att toppa och klippa upp lite?
Resultatet blev...
Uh, bra eller?  Jag sa att visst, det kan vara lite kortare i nacken. Men herreguuud vad mycket kortare hon gjorde det! Jag kan stryka längs hela nacken nu utan att känna hår! Inte för att det är fult men absolut inte vad jag var beredd på.
Så gick det med mitt försök att få lite längre hår :-D
Fast ja, det blev bra ändå, hon behöll ju längden där framme så no problem och jag lär ju spara in på balsamet.

Och det var den delen!! :-D

Min asbra kusin Sofie har gjort en sjal till mig! Förstår inte hur hon hinner med all sin kreativitet.
Jag blev iaf jättenöjd och den är riktigt skön att ha på sig. Har inte hunnit ladda min kamera än så jag snor bilden från Snuffs blogg
Det är Linn(Sofie dotter) som är modellen om någon nu skulle undra.
Ja, jag är riktigt avis över att hon är så duktig på såna saker :-D

Vet inte om det är mycket annat att berätta direkt? Mer än att mina tår håller på att förfrysa sig och att magen hoppar snart ut ur kroppen i jakt på mat.

Så hejdå!

/ Sarah

Och en liten påminnelse till mig själv.
Det ska tas upp blodgivning här i denna bloggen!

Kommentarer
Postat av: Miich

heej! ja jag hoppas verkligen det, vi ska iallafall spendera det hos käre morbror och anki =D

2008-12-14 @ 12:17:27
URL: http://aguilar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0