För vi har bakat "SPIDDEKAGA"

även kallat Spettkaka, för er som inte förstår skånskan ;-)
Var faktiskt väldigt roligt att få testa på! Tog rätt så lång tid bara.... nytt lager, låt torka, nytt lager, låt torka, rullerirull och så gick det sådär, i ca 4 timmar
fast vi hade det väldigt mysigt under tiden, snackade och åt vår matsäck.

                                          
Till den stora spettkakan                     Till de mindre spettkakorna
                           "formarna" värms upp

                                                   
Där fanns en stor såg                           NU SÅ BÖRJAR VI!

                                             
Jag har alltid roligt                                  Ojojoj

                                            
En gump oO                                Den stora spettkakan, Rasmus förstevevare

                                           
Mina roliga skor ^^                        Den STORA! nästan klar

                                         
De mindre, färdiga! fiiiiint                  Min söta ring


Ja! så kan det vara :-)   jag hade i alla fall roligt!
fast nu är jag trött, vill bara gå och lägga mig och mysa med någon (finns det någon frivillig där ute?)

Min egna Tarzan <3333333  mmrrauwrr

Övningsköra i morgon bitti -.-            Seriöst! jag vill inte ha något körkort!  oooorkar inte

I morse var jag en sådan filosof igen :-P  Skulle ta en banan till mina flingor, men skalet var sådär typ brunt och det brukar man inte tycka är så nice, men jag tänkte att jag öppnar den ändå och se! själva bananen var hur fin som helst och smaken var extra god. Ja då dök den här jämförelsen upp i mitt huvud.
Att man inte bara ska gå efter det yttre för insidan har oftasts något bättre (eller hur man ska säga, fast du fattar ändå) Brun banan = fult yttre men insidan = fin banan med extra god smak :-D  jaja, jag vet , jag är udda.. men hallå! klockan var 6 på morgonen, klart att jag blir filosofen då, mmhmmm

oohkay dåe..

Ha det fint
/Sarah

Kommentarer
Postat av: knutut

men det var bra, så fick du dina flingor med mjölk och banan =D

2007-09-26 @ 18:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0