Maskerad brevlåderånare på IKEA

det är jag det ja!
och vad menar jag med min rubrik?
jo, det ska jag ta och förklara eftersom det faktiskt var rätt så komiskt.

Idag har vi varit på IKEA.
Jag (Sarah Budil, the one and only)
PiffPuffLarvenMikilen (min broder)
Mamma (moderkakan)
Moster (bäst)
Mormor (överhönan i familjen)

Inköpt lite smått och gott, bl.a. två stolar som är helt UNDERBART SKÖNA
och en neues lampa till moi!
I alla fall, back to the brevlåda incidenten...
Efter att vi hade varit och ätit lunch inne på restaurangen gick min moster, mamma och mormor för att anmäla sig till IKEA family, under tiden så fann jag en trevlig liten silvrig mask (en sådan man har när man klär ut sig, inte en sådan som krälar runt under jorden) som hade två typ antenner, skulle väl föreställa någon utomjording.
Jag ska då självklart prova den här masken och gå runt och visa upp mig lite för folk då jag hamnar hos min moster som precis hade slängt ner sin anmälningsblankett i en brevlåda dom har ståendes på ett bord, efter att hon lagt in den inser hon att hon skulle behålla en del av lappen själv och försöker desperat få tillbaka lappen.
Eftersom min moster har en skadad hand som är svullen och öm, får jag med mina flinka fingrar greppa brevlådan och köra in handen och försöka nå den här lappen.
Plötsligt börjar min moster skratta högt och jag förstår varför... jag måste se otroligt dum ut där jag står med den här masken på mig, med handen i brevlådan medan jag skakar runt den, vänder den upp och ner för att försöka nå den här lappen. (Varför har man aldrig kamera med sig när det behövs?)
Sedan... går det förbi en kvinna som jobbar på IKEA, hon såg ut som om hon inte visste om hon bara skulle låta mig vara eller ringa vakterna (tack och lov så lät hon mig vara)
Efter den blicken från den kvinnan kunde jag inte hålla mig för skratt längre så jag och min moster stod där och skrattade, jag fortfarande med handen i brevlådan och den dumma masken på mig.
En rolig händelse! Jag fick i vilket fall som helst ut lappen, vilket som var målet med hela alltet

Ja... det har varit en lång dag och jag är helt slutkörd!

Morgondagen:
Till pappi + elgiganten och köpa ny kamera (och kanske guitar hero)
                                                       

Dagens...
Låt
Brandi Carlile - The story
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
But these stories don't mean anything
When you've got no one to tell them to
It's true...I was made for you

I climbed across the mountain tops
Swam all across the ocean blue
I crossed all the lines and I broke all the rules
But baby I broke them all for you
Because even when I was flat broke
You made me feel like a million bucks
Yeah you do and I was made for you

You see the smile that's on my mouth
Is hiding the words that don't come out
And all of my friends who think that I'm blessed
They don't know my head is a mess
No, they don't know who I really am
And they don't know what I've been through like you do
And I was made for you...
                                                       
<3

/ Sarah ( den maskerade brevlåderånaren)

Kommentarer
Postat av: knutut

hahahahaah, det lät ganska roligt ;);)

2007-10-30 @ 18:51:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0